vrijdag 22 juli 2016

Yvestown kookt // Give Away // IJsjes

Yvonne 'Yvestown' heeft weer een zalig kookboek geschreven
Er staan niet alleen de beste recepten in, eenvoudig 
en zonder poespas en met slechts een paar ingrediënten
maar ook de heerlijkste verhalen

Ik neem haar kookboek mee naar bed als smakelijk leesboek
want zeg nu zelf alleen al haar quilty pleasure:

"...bruine M&M's eten in de auto en wanneer je aan het eind van de dag 
bij het uitkleden er eentje tegenkomt in je BH 
hem toch gewoon in je mond stoppen en opeten."

Dan lig ik te schuddebuiken van het lachen in mijn bed

Of
"... Wij genieten gewoon van andermans kinderen. 
Lekker makkelijk, want aan het eind van de dag gaan ze weer gewoon naar huis"

Die Rotjes boffen met 'tante' Yves want zij weet bijvoorbeeld hoe je de lekkerste ijsjes maakt:

chocolade-ijsjes
125 ml kokos
2 el fairtrade cacaopoeder
1 el ahornsiroop
1 snufje zout

aardbeien ijsjes
125 ml kokosmelk
1 el ahornsiroop
20 aardbeien in stukjes

De bereidingswijze voor beide ijsjes is hetzelfde.
Giet alle ingrediënten in een kom en meng ze met een garde tot een glad geheel.
De aardbeien mogen in stukjes blijven.
Giet het mengsel in een ijsjesvorm en zet alles 24 uur in de diepvries

Wil je een exemplaar van Yvestown kookt winnen?
Laat gezellig hier, op Facebook of Instagram een comment achter
Volgende week maak ik de winnaar bekend!

Vormgeving Roel Vaessen
Davidfonds / WPG Uitgevers
ISBN 978-90-5908-774-3

Yvestown kookt is op Blogtour
Hier vindt je de lijst met de andere bloggers

48 opmerkingen:

Denise zei

O ja, ik wil ook schuddebuiken van het lachen....:-)))

Doormijnrozebrilletje zei

Ik ben al geruime tijd fan van de boeken van Yves, en tja die m&m's..... guilty! :) Ik zou dan ook wat graag haar nieuwste boek aan mijn collectie toevoegen

Anoniem zei

Solliciteer altijd naar receptuur van bruine m&m's die spontaan uit BH vallen

Anoniem zei

Solliciteer altijd naar receptuur bruine M&m's die spontaan uit BH vallen

Sas zei

Ooooh mooi kookboek! Maar vooral die geweldige kinderen ❤️
Kussie!

Sofie Dekkers zei

Ze zien er heerlijk uit! De ijsjes én de kinders 😘 Het wachten is hier steeds het moeilijkste onderdeel 😜

Tineke zei

Ziet er prachtig uit; wij loten graag mee!

Wapiti zei

Haha,zalig,niet enkel kookboek,maar ook gezellige lectuur!!! De ijsjes maken staat morgen op ons programma! Zien er heerlijk uit!

Thea zei

Ik ben dol op kookboeken die mee naar bed mogen!

Corine zei

Ik wil ook zo'n tante! Of in ieder geval haar boek...alstublieft��

Elinemien zei

Mooi boek en lekkere ijsjes!! Ze worden hier morgen meteen uitgetest ;)

Liesbet Rombaut zei

Mijn dochtertjes zouden smullen van zulke ijsjes! Ik doe graag mee!

Anoniem zei

Oh man, dat zou tof zijn! Dat boek klinkt heerlijk! En die ijsjes gaan we proberen, met vier kinderen vliegen ze er doorheen dus wat gezondere ijsjes zijn heel welkom!
Groetjes Masja

Patricia Thomazo zei

Ik wil zo graag dit boek winnen, ik houd van koken en IJsjes 😊😋

Alet Venhuizen zei

Je maakt me erg nieuwsgierig en ik maak dan ook graag een kansje.

Alet Venhuizen zei

Je maakt me erg nieuwsgierig en ik maak dan ook graag een kansje!

Supergoof zei

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa die wil ik!
heel graag,...
:o)

Wilma zei

Normaal geen kookboeken fan, maar deze lijkt me zeker de moeite waard!
Net als de ijsjes!

georgina zei

Ja, ik wil zééééér graag dit boek winnen!

nina || ninamaakt zei

Oh, dat lijkt me heerlijk! Ik sluit me aan in de rij voor het boek!

Kristalblauw zei

Dit boek lijkt me perfect om over een paar maanden mee te nemen als ik het huis uit ga! :-) Ik waag dan ook graag een kansje!

T²M zei

Oh leuk! Mooie foto's, lekkere recepten en gezellige commentaar... Ik neem graag deel om een exemplaar te winnen!

Unknown zei

Oh wow. Ik lees ook heel graag kookboeken. Dat stukje over de m&ms is stiekem heel herkenbaar maar ook een goede trailer/teaser haha. Dus ik waag graag n klein kansje op dit vast geweldige boek.

Franca zei

Een mooi kookboek met verhalen om van te schuddebuiken, wie wil dat nou niet?
Ik kom graag in aanmerking voor zo'n pracht exemplaar!
groetjes, Franca.

ps het chocolade ijsjes recept ga ik vandaag nog uitproberen.

Erika zei

Ijsjes! We zijn hier altijd op zoek naar receptjes voor lekkere ijsjes. Dit boek wil ik dus wel graag in mijn bezit hebben...

Verelotte zei

Oh ja lijkt me heerlijk! En ijsjes gaan hier ook altijd vlotjes binnen.... ;-)

Els04 zei

Oh ja, die ijsjes! Goesting!!!

astrid zei

Oooooo....ijsjes....en M&M's en nog meer lekkers....Graag!

Tess zei

Oh daar ben ik wel eens heel erg benieuwd naar! Die ijsjes alleen al doen met ontzettend watertanden achter mijn saai bureautje.

Pascalle. zei

Dat lijkt me een gezellig kookboek! Ik doe graag mee!

Storm zei

Klinkt als een heerlijk boek! Ik ding dus graag mee!

Jo's Daughter zei

Ik ken deze boeken helemaal nog niet...
Dit tot mijn "grote" verdriet ;-)
Heb toch duidelijk wat gemist,
Want dat het er prachtig uitziet is beslist.
En dan die fijne chocolade ijsjes,
Ze zijn perfect voor zoete meisjes!
Hou erg van koken en ben altijd op zoek,
Naar nieuwe inspiratie uit een boek.
Dus doe ik heel graag voor deze prijs mee.
Heb ik geluk roep ik luid Hiep hiep Hoezee!!

Kirsten zei

Wat een ontzettend leuk kookboek lijkt me dit, zou er graag mee aan de slag gaan in de keuken. Eens wat andere lekkere gerechten op tafel toveren, daar heb ik wel oren naar. Als jarenlange keukenprinses kom je toch een beetje in een sleur terecht, dus doe heel graag mee om een exemplaar te winnen.

Cathy zei

Dees is superleuk om te winnen !

Jolande zei

Oh wat klinkt dat leuk en lekker, dat boek zou ik graag willen winnen.

katrien vandepitte zei

lachen-koken-eten ... mijn favoriete bezigheden ...... ik waag graag mijn kans!!!

Julienne zei

Ik maak ook graag kans op dat prachtige kookboek... Klinkt helemaal als mijn dada!

Jo's Daughter zei

Ben helemaal niet bekend met Yvestown en Yvonne, Zo leer je elke dag wel weet iets nieuw he?! Na het lekkere voorproefje => de chocolade ijsjes. Ben ik ontzettend nieuwsgierig naar dit boek voor mij en mijn meisjes! Wat een geweldig kado daarmee kan zomer 2016 niet meer stuk. Nu alleen nog het hebben van geluk... :D

Marielle zei

De chocoladeijsjes waren heerlijk, dat smaakt naar meer dus ik doe graag mee! :)
(en ik lees ook heel graag voor het slapengaan, nog nooit gedaan met een kookboek dus dat wil ik ook wel proberen! ;) )

Groetjes, Marielle

Gwennie zei

Mag je ook schateren bij dit boek? :-)
Leuk!!

Charlotte zei

Dat ziet er wel héél vrolijk uit! Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst, zo gelachen heb, dat ik lag te schuddebuiken... Zou daar snel verandering in willen brengen met dit grappige kookboek.

Klara zei

Oh ik wil nog heel graag meedoen als dat mag...lijkt me een heerlijk boek <3

Anoniem zei

Boek van de maand Augustus bij de Bijenkorf :)

Jan10H zei

Hmmmm is het al volgende week??? Ik wil nog graag meedoen!! Genieten...lezen over eten is heerlijk, watertanden en niet dik worden! Aardbei-ijsjes worden hier vast enthousiast onthaald!

Anoniem zei

Daan, ik zou er zooooooo blij mee zijn!

Hilde zei

Mijn kind wil ook graag ijsjes (en dan lik ik mee, zodat ik geen m&m's in mijn bh hoef te stoppen).

Anoniem zei

Ik ben dol op boeken met een smaakje!De dikke van Dam staat naast de moestuin,de zilveren lepel naast het rotterdams kookboek en o dit lijkt me echt weer een juweeltje.
ik hoop dat ik niet te laat ben.
groet van Tineke uit rijswijk

Unknown zei

Heel graag, klinkt erg leuk :)!