woensdag 30 maart 2011

Piratenhoed Tutorial





Nodig
Stevige stof
(patroon)papier
Wolvilt
Lijm
Schaar
Naaimachine





1. Teken een piratenhoed op het patroonpapier en knip uit
2. Knip vier uit stof
3. Knip uit het wolvilt een letter (R van Rover, P van Piraat, ...) of een hart of ...
4. Doe een klein beetje lijm achter op je wolviltfiguur en plak in het midden van 1 van de hoeddelen
5. Stik rondom vast (de lijm zorgt er voor dat het wolvilt niet verschuift)
6. Stik twee delen rondom aan elkaar vast
7. Zo ook de andere twee delen
8. Nu zijn de vier delen, twee delen geworden. Stik die twee delen aan elkaar vast maar laat de onderkant open

Klaar!







Wolf is de 'I love you Piraat'
Rover de 'Hippe Piraat'







Ik heb een patroontje getekend voor peuter/kleuterhoofd
maar ik weet niet hoe ik dat hier in werkelijke grootte op mijn blog zet
Iemand een tip of truc?

19 opmerkingen:

Kreatita T zei

Leuke piraten heb je in je tuin!

Saskia zei

Bedankt voor de duidelijke tutorial. Altijd handig een paar piratenhoedjes in huis, je weet maar nooit.
Mooie piraten heb jij trouwens!
xoxox

Greetje zei

Wat een mooi piraten hoeden en foto's heb je gemaakt.

Stoer hoor :)

vicarno's mama zei

Oh heerlijk, deze ga ik zeker maken, zo mooi!!! Wat je kan doen is je tekening inscannen, als je handmatig getekend hebt, en dan in een word-document plakken en dan als pdf opslaan, en dan normaal kan je ergens daar ook afmeting of grootte selecteren... Ahum, beetje warrig verhaal, hoop dat je me snapt. (o ja, trouwens, niet alleen Vic hier is dol op je stempels, ik ben er ook volop mee aan de slag, voel me net weer een klein vrolijk meisje, zo'n lol heb ik!!!!)

Fien zei

wat een lieve piraten,
ook wel heul gevaarlijk natuurlijk

Sigrid zei

oh die zijn wel heel leuk! Onze jongens zijn al tijden piraat, dus deze zullen ze wel heel leuk vinden! Dankjewel voor de tutorial:-)

Anki zei

Leuke piratenhoeden zeg! Misschien dat ik die ook maar eens ga maken.. Dank!

Puur Arnika zei

HE die zijn super gaaf! Bedankt voor de duidelijke uitleg, heel leuk!

Petra zei

leuk! En fijne uitleg.
Nog een tip. Misschien kun je het patroontje op hokjespapier tekenen, een foto maken en de afmetingen van de hokjes erbij zetten.

Jane zei

Wat een stoere lieve piraten en hoedjes.

sarapirat zei

arrrrrrggg.
liefe piraten! groetjes van nog een.

Marina zei

Piraten, het blijft tot de verbeelding spreken en op de een of andere manier krijg je er nooit genoeg van :o)

Nienke zei

hoi daan! wat leuk! ik krijg inspiratie voor een bijna jarig gastkindje! voor mij zou het al voldoende zijn als je de lengte, de breedte en hoogte in cm erbij zou zetten. het model kan ik dan wel natekenen van de foto! groetjes nienke

Daan zei

Nienke ik zal morgen even scannen en de maten erbij zetten (en misschien kan Jan er wel een pdf van maken)

Daan zei

@ Vicarno's mama; wat heerlijk om te lezen! en ik denk dat Jan vast wel wat snapt van het pdf verhaal ;-), ik ga het hem morgen voorleggen.

Linda zei

Bedankt, ook namens mijn twee piraten hier!

MondaysMilk zei

Wat een geweldenaren! Heel cool!

liset zei

STOER!!!

Sigrid zei

Zou ik het patroon van de peuter/kleuterhoed van je mogen? De jongens gaan binnenkort trakteren op piratensnorren voor hun verjaardag want 2 dagen daarna hebben ze een piratenfeest op school. Lopen er straks 20 kindjes rond met een stoere snor :-)
En dan ook nog zo'n stoere piratenhoed erbij is natuurlijk wel erg leuk. Alvast bedankt