dinsdag 21 december 2010

Papageno



Dubbelfijn
Toverfluit en Lotte Reinger
Op de favorietenlijst van de Rotjes

Ons lievelingstukje
Zing mee (8min35)

Pa - Pa - Pa - Pa - Pa - Pa - Papagena!

Pa - Pa - Pa - Pa - Pa - Pa - Papageno!

Pa - Pa - Pa - Pa - Pa - Pa - Papagena! / Papageno!

PAPAGENO
Bist du mir nun ganz gegeben?

WEIB
Nun bin ich dir ganz gegeben.

PAPAGENO
Nun so sey mein liebes Weibchen!

WEIB
Nun so sey mein Herzenstäubchen!

BEYDE
Welche Freude wird das seyn,
Wenn die Götter uns bedenken,
Unsrer Liebe Kinder schenken,
So liebe kleine Kinderlein.

PAPAGENO
Erst einen kleinen Papageno.

WEIB
Dann eine kleine Papagena.

PAPAGENO
Dann wieder einen Papageno.

WEIB
Dann wieder eine Papagena.

BEYDE
Es ist das höchste der Gefühle,
Wenn viele, viele, viele, viele,
Pa, pa, pa, pa, pa, pa, geno
Pa, pa, pa, pa, pa, pa, gena
Der Segen froher Eltern seyn;
Wenn dann die kleinen um sie spielen,
Die Eltern gleiche Freude fühlen,
Sich ihres Ebenbildes freun.
O welch ein Glück kann grösser seyn?

12 opmerkingen:

Saskia zei

Wat een zoet filmpje! En hele mooi muziek! Dank!

Elly zei

Dankjewel wat heerlijk lief en leuk

Hanne zei

Ik dacht dat wij hier de enige gekkerds waren die dat luid meegilden. Niet dus.

Anoniem zei

Hmmm, draaiden we vroeger altijd op weg naar vakantie, toen ik klein was...

Marjolijn zei

Ghi hi, heb je er weer eentje gevonden?
Ze blijft mooi hè, die Lotte!
Lang leve You Tube en de luitjes die dit moois hier voor ons neerzetten!

-x- voor een liefje die dit weer fijn deelt!

flowtops zei

Leuk! Dit is het eerste klassieke stukje muziek dat ik bewust tot mij nam (op de lagere school in Denemarken, waar zéér vooruitstrevend les werd gegeven).

Greetje zei

Ga het morgen eens rustig bekijken.
Het is nu bedtijd voor mij :)
Welterusten.

Sigrid zei

Wat een leuk filmpje! De kinderen, en ik,zaten ademloos te kijken en te luisteren :-)

Ik vraag me alleen af hoe het filmpje gemaakt is. Is het nu knipkunst of met schaduweffecten?

Anoniem zei

Prachtig! Ik moet eerlijk zeggen dat ik Mozart altijd haatte (dat stomme gepingel (!) maar verplichtte kost op het cons.), maar zo is het wel erg mooi en die tekst, geweldig!
:-) Vonne

Daan zei

@ Bloem; knipkunst; kijk maar eens naar dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=_hnyUF6KsEg&feature=related

Sigrid zei

Jee wat een knap staaltje werk om alles zo mooi te knippen en te filmen! Helaas lukt het mij niet om de link te kijken. Zou je'm nogmaals willen opschrijven? Dan meld ik me via de mail op vervolgreacties aan en dan kan ik 'm wel kijken, hoop ik.

Maia zei

Oh gosh, I always loved Papageno and Papagena! And with shadow puppets, even better!