woensdag 3 november 2010

Cornerview


Nederland schreeuwt om CULTUUR (zie filmpje rechtsboven)
Holland is shouting for CULTURE (look at little screen in the sidebar)

Onze nieuwe regering heeft het plan stevig te snijden in de cultuurbudgetten. Naast deze bezuinigingen heeft het kabinet ook voorgenomen de BTW op theater -en concertkaarten te verhogen van 6% naar 19%.
Teken hier de petitie en schreeuw mee!

Flashmobs ontroeren mij altijd diep en die van het Metropole Orkest helemaal

Our government made plans to make big cuts in the Culturebudgets
and they also want to rise the taxes for theatre -and concerttickets.
Bad plans if I may say so. So we shout for Culture!

Flashmobs touch me always and the one of the Metropole Orchestra even more
-they (and many more) may not survive the big cut-

27 opmerkingen:

Elly zei

wat een prachtige flashmob en ja o ja wat een drama die nieuwe regering
Zou dit nou echt zijn wat de meerderheid in NL wil ????
Vind ik zo een rare gedachte

Don zei

What a great video. Art of the moment!

Siem zei

En die gezichten en reacties van de mensen eromheen zijn toch geweldig. Allemaal uit hun dak!!! Misschien een mega-flashmob organiseren op het binnenhof als protest tegen de besluiten van deze regering?

Tania zei

I have kippenvel all over me! Public transport fabulousness, that. I hope the right people are hearing the shouting...

anna zei

oh ja hier ook lach en traan , dat is precies waar cultuur over gaat!

Karin van D. zei

Mooi. Kippenvel inderdaad. Op momenten als deze mis ik wel weer het spelen in een orkest. Niets verbindt meer dan samen musiceren.

Lollipop zei

music makes people happy...
and for your new gvt, I fell very sorry
xxx

Nienke Weick zei

Is getekend!

Belle zei

geweldige flashmob, laten we hopen dat het allemaal met een sisser afloopt...
petitie getekend!

Roos zei

The Power of Music! Dank je voor het delen, want ik had dit graaag live gehoord ;-)

la ninja zei

totaal mee eens.
ik schreeuw ook, hoor. loud & clear.

Anne Marie zei

What a pitty. Lets hope they hear your shout.

joo-expo zei

super!
ik ga je voorbeeld volgen!

likeschocolate zei

BravO! I think I need to hang out in the train station in Holland. There was a similar performance with another group not to long ago. It was fantastic!

cate zei

the best part is the joy on everybody's faces. pretty sure that these will never get cut... you cannot keep the people down for long!

it is the same here in america, squeezing out the arts more and more till what will be left?

Greetje zei

Natuurlijk allang getekend !

Heidy zei

Oh heb jij dat ook??? (en zo te lezen meer mensen)...ik dacht al dat ik vreemd was... Mooi he Flashmobs...heb er ooit een gezien met opera in Engeland op een treinstation...man tranen met tuiten...Het is de puurheid denk ik...en mensen reageren er ook zo prachtig op...omdat het overvalt heeft niemand zijn harnas aan...Heerlijk deze.....dank...

Elly zei

Heel goed dat hier aandacht voor wordt gevraagd! Het is toch te zot voor woorden? Wat is er mooier dan concerten en theater? Vorige week nog genoten van komilfoo! Wat een geweldige flashmob, heb je trouwens de flasmob over de sound of music al gezien in het station van Antwerpen, vast wel! daar moet ik van huilen!
Tekenen? Ik doe mee met jullie!

Marjolijn zei

Hij staat ook al bij mij op Face Book! Er moet getekend worden, de jongens zijn al her en der de straat op geweest, droegen zwart op zwarte kleding dinsdag, waren netjes bij het gemeentehuis in Rotterdam, Den Haag, gaan misschien voor een naakte waarheid samen met nog een heleboel muziekanten en regelen meer ludieks.

Waar moeten we heen zonder al het moois, hoe grijs kan een land worden....

Petra zei

Hier wordt ik toch zo boos om, dat ze zo'n orkest willen gaan opheffen, is toch van de zotte.
Een samenleving zonder deze cultuur uiting, is toch een hele arme samenleving.....

Elly zei

Ik wordt er ook boos van , toch is dit de consequentie van het allemaal maar laten gebeuren.
Wat is er aan de hand in nederland ???
IK herinner me tijden dat we massaal de staat op gingen tegenwoordig zit men schaapachtig te incasseren , dwz zo voelt het voor mij , de ene idiote beslissing na de andere en het gaat maar door , dit is er een van de vele ;((
het wordt tijd dat we wakker worden

Elly zei

ehhh tis nog vroeg , ik WORD

;) zei

I shout with you!

Cisca zei

Mooi!

En ja, ik heb dus de keuze. Over waar mijn kinderen kunnen opgroeien en ik vind het ZO moeilijk...

yoko zei

feel-good-filmpje etc... helemaal mee eens, maar toch...ik zie heel veel 50+ publiek....hoe kan dat dan?

Petra zei

@Yoko
Het is op het station......
de meeste mensen beneden 50+ zijn aan het werk of op school...
Het zal er anders uitgezien hebben als dit gebeurde rond het spitsuur...
Lijkt me logisch.
Doet niets af aan het feit, dat ze er gelukkig van leken te worden.
Het metropole orkest is er niet alleen voor oudere mensen, ook jongeren worden heel erg blij van muziek, ook van klassiek.
Ik ben meerdere keren bij game-concerten geweest met medewerking van het metropole orkest, en daar zie je heel veel jongere mensen die die avond echt uit hun dak gaan kan ik je verzekeren.
Door de plannen van dit kabinet zou dat allemaal verloren kunnen gaan.
En dàt is armoede!

SpdZ zei

Geweldig!