maandag 24 januari 2011

Mini Kleertjes en zo















Wat doe je op een rare dag
waarop je de oudste generatie begraaft
met de nieuwste generatie in je buik
waarop je lijfje piept en kraakt
en je eigenlijk gewoon moe bent?

Dan hang je alle nieuwe gekochte en
gekregen kleertjes op
Ga je naar zolder en haalt alvast
1 doosje babykleertjes naar beneden

Is Wolf ineens heel groot
met zijn eerste rompertje
tegen zijn peuterbuik en
zijn eerste mutsje op zijn reuzenhoofd

Zal ik het stapeltje kleertjes uit de doos
alvast in de wasmachine gooien
en een mini strijkfeest houden?



Today we burried the eldest generation
Me, with the newest generation in my belly

What to do on such a strange day
When your body is tired and hurting a bit?

You put the newest babyclothes on some hangers
and sneak up the attic and open one of the boxes
with the old babyclothes

Wolf looks really big with his first clothes
against his belly and his first little hat
on his gigantic head

I think i'll do a little babyclotheswash
and have myself a little ironing party ...

47 opmerkingen:

Anki zei

Snoezige kleertjes. Hoop dat je jezelf inmiddels weer helemaal fijn voelt, klinkt als een dag met gemixte gevoelens. Rustig aan!

Sabia zei

Dat zou ik doen ja. Lijkt me een goed idee :)

Nienke Weick zei

Dubbel. Voorbij leven, nieuw leven...

Ja, haal lekker die kleertjes tevoorschijn en was en strijk ze!

sanneke zei

Lieve Daan, sterkte. En wat een goede troost heb je jezelf gezocht, mini-babykleertjes, wachtend op het lieve mensje dat ze dragen zal.

Cisca zei

Oh, wat naar, gecondoleerd. En wat is het leven dan dubbel.
Want al die kleine baby kleertjes zijn natuurlijk wel weer heel schattig. Liefs.

Bree zei

goed gedaandaan

lieve knuffel
of hoe zeg jij dat..
een kneller!

Unknown zei

Och meis!! Sterkte en dikke smakkerd van mij en Koen.

Lot zei

Moeilijk Daan, die tegenstelling. Verdriet en het mooie dat in die prachtigte buik groeit. Een wonder. Maar je hebt wel naar jezelf geluisterd volgens mij en ook wat daarbij passends gedaan... Doe rustig aan en pak je rust.
Leuk hoor, al die kleertjes, je hebt hele bijzondere dingen. Waar HAAL je dat! Ik ga voor de mennekes outfits speuren...

Sandra zei

Gecondoleerd, dat geeft altijd een dubbel gevoel, iemand moeten verliezen, terwijl er nieuw leven in je groeit.
Wel ozo schattig al die mini kleertjes, gewoon wassen, strijken en ophangen en er heel veel naar kijken.

Smotzy zei

Het oude maakt plaats voor het nieuwe. En het nieuwe zal straks gepakt zijn in schitterende pakjes. Wat een eye-candy!!!

flowtops zei

Al het mooie van het oude keert terug in het nieuwe, want jij bent de schakel...

NOVY zei

Gecondoleerd....maar inderdaad: geen beter verweer tegen de dood dan nieuw leven in je buik.

Marjolein zei

Mooie manier om verdrietig te zijn... Twaalf dagen voordat mijn jongste werd geboren stierf mijn oma op 95 jarige leeftijd. Het was goed, maar toch dubbel...
~ Marjolein

Saskia zei

Heel veel sterkte met het verlies van je oma.
Als dat goed voelt: gooi lekker die kleertjes in het sop & strijk lekker een eind weg!
Mooie foto's van grote broer Wolf, hij is inderdaad nu al heel groot!
xoxox

Elly zei

Raar he Daan, ik begroef enkel weken na elkaar mijn beide omaatjes , met Noa in mijn buik , bij oma twee zelfs al een week over tijd .

Dan komt het allemaal zoooo samen die kringloop die we leven


Fijn dan actief met bib aan de gang , leuke dingetje hangen er al he ...

Handige An zei

Lijkt me een strak plan!

Effie zei

Goed idee. Was en strijk de zorgen weg. Wat een dubbele dag ...
En wat is Wolf groot met dat babymutsje op!

Ik ben ook een grote fan van Duns, en dat het biologisch is, maakte het nog aantrekkelijker!

Dutch Apple zei

Dan besef je je pas echt hoe dicht het eigenlijk naast elkaar staat, het leven en de dood... Sterkte..
Wat een heerlijke kleertjes allemaal, I just Love Duns!
Vande week vond ik in ene een new born luiertje bij de zolderopruiming, zoooo klein! Dat die billetjes daar in hebben gepast zeg!
Het gaat zo hard he, geniet er maar van en rustig aan!!!

Warme groetjes!

Karin van Dam zei

Heel veel sterkte Daan. Het klinkt alsof er veel emoties door je heen gaan momenteel. Geniet maar lekker van het rustig keutelen met die kleertjes. Dat waren misschien wel de kalmste momenten in mijn leven.. het even rustig zitten naast een nog te vullen bedjes, mijn vinger in het mouwtje van een romper, het zachtjes aaien over de dekentjes en het me voorstellen dat daar straks weer een nieuw humpie in zou liggen kraaien.

Greetje zei

Moeilijk hoor afscheid nemen van een leven, maar fijn dat je een nieuw leven kunt verwelkomen.

HOEPZIKA ! zei

Leven en dood ligt zo dicht tegen elkaar aan. En strijken kan soms heel troostend werken, heb heel wat tranen weggestreken... Sterkte!

Sjaantje zei

Geweldig al die kleertjes, lekker baby wasjes en baby strijkjes doen. Werkt heel erg troostend!

Jolanda zei

The circle of life komt zo wel heel dichtbij.

OrangeFarmhouse / www.moodkids.nl zei

he gatsie wat ontzettend dubbel, gecondoleerd!
Gelukkig een beetje afleiding, want heerlijk nieuw leven in het vooruitzicht! Fijn minikleertjes enzo!

Iris Vank zei

Hè wat een nare dag. Hopelijk heb je ondanks jullie verdriet een mooi afscheid gehad. Sterkte.

Wrang, maar tegelijkertijd mooi dat je nu bezig kunt zijn met het kind dat in je buik groeit. En in wat een prachtige en kleurrijke wereld komt ze terecht!

helen zei

o Daan, ik heb nog nooit bij je gereageerd (vind het altijd zo gek, ken je helemaal niet 'live') maar nu leef ik met je mee. Gemengde gevoelens, maar wat fijn dat je zo'n mooie grote Wolf hebt, en zo'n heel lief klein Prulleke onderweg. Ik wens je een superzwangerschap, en meer dan genoeg energie!

nina zei

Veel sterkte Daan. Babykleertjes zijn fijn he, ze geven je zo'n verwachtingsvol gevoel van wat komen gaat, dat vond ik tenminste altijd. Ook op moeilijke momenten.

sarapirat zei

en misschien komt dat oude leven terug in jou nieuwe? het blijft doorgaan.
zorg goed voor jezelf. leuk te zien, de kleine die straks niet het kleinste is meer.

Wiek zei

Wat een gemengde dag. Veel sterkte om het verdriet een goede plek te geven en tegelijkertijd gaat dat soms het beste door je op het nieuwe te concentreren. Moeilijke tijd!

Pien zei

Moeilijk, dubbel...

Riet (Leven met Liv) zei

Oh, dat herken ik... Alsof je afscheid neemt en de ander toch nog even zwaait in de buik. Sterkte en warmte!

Sigrid zei

Het is altijd moeilijk een verlies van een dierbare maar als je zwanger bent, misschien nog wel moeilijker. Denk ook goed aan jezelf en je meisje. Sterkte!

Wat een leuke kleertjes heb je voor haar :-)
Ben je toch begonnen met wassen en strijken?

WIKKIE zei

dubbel gevoel.. sterkte met het verlies en wees lief voor je dikke buik;)

Anoniem zei

ja, das het beste dan. richten op het nieuwe. maar best lastig soms.

Onne zei

Een klein was- en strijkfeestje kan een prima manier zijn om al denkend aan het oude leven, het nieuwe leven vast te vieren. Sterkte met het verdriet en tegelijk wens ik je ook plezier met de voorpret. Soms bestaan die dingen gewoon naast elkaar. Zo is het leven.

wietske zei

lieve Daan, wat schrijf je mooi.
een generatie laten gaan terwijl de jongste generatie in je buik aan het groeien is....

voorzichtige knuffel voor jou!!!

Guusje zei

Annemiek zei

Heel dubbel, maar zo echt het leven.
Wat heb je daar een prachtig paars salopetje hangen voor het kleinste Rotje. En strijken vind ik verschrikkelijk, behalve babykleertjes :o)

Eline Du Mongh Photography zei

Heel leuke kleertjes !!!

Maar ik heb is een vraagje !
Hoe maak je zo'n foto's allei ik bedoel hoe bewerk je deze ?

Groetjes
Eline dm*

wood & wool stool zei

lieve daan! er is vast een mooi 'kleedje' van jouw oma waar je iets voor 'rotje #4' van kan maken, dat tussen alle mooie kleertjes kan wachten. want ik weet dat jij kan toveren met lapjes. (mijn friese oma Fetsie Bep van 99 overleed toen ik zwanger was van pippa) x

Fleur zei

Jaaaa dat is wat je dan doet! Goed van jou!!

Daan zei

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes, dat doet ook goed, naast minikleertjes strijken.

-x-

Mir zei

Och Daan, wat een gemixte gevoelens allemaal. Wat komt dat dan ineens raar samen,.. het besef van leven en dood, zo dicht bij elkaar. Ingewikkeld soms.
En wat heb je jezelf een fijne afleiding gegunt, heerlijk.

Liefs mir

kristin zei

i'm sorry Daan. sending love from mn. xx

Tine zei

Véél sterkte Daan! I k kan hier veel van het voorgaande nog eens herhalen,we weten hoe het is... het voelen en doorvoelen en een plaats geven vraagt tijd.

Ik heb mijn papa verloren drie maand voor de geboorte van Lennert... Net zoals leven en dood daar bijeenkwamen voelde het als in een rollercoaster zitten die dagen, weken tss hemel en hel raasde...

Liene zei

Wat heb je dat mooi gezegd!

MUS zei

ja voor minikleertjes… goed van je!
...maar een strijkfeest ? ;-)
x