maandag 10 januari 2011

SchoolLunch 3 Goodbyn / Keapleaf











Einde van de vakantie
Goede Lunchtrommelvullers:
Gedroogde Vijgen, Dadels, Worteltjes,
Mini Knakworstjes, Komkommer, Feta, Olijven,
Eggmold eitjes, Mini Mozarella, Crackertjes,
Bananen met Hagelslag, Vijgennotenreep, etc.

Goodbyn Lunchtrommel perfect voor de Nederlandse Bento
Herbruikbare KeepLeafzakjes perfect voor SchoolpleinSnackje

Back to School
Good LunchboxesFood
Dried Figs, Dates, Carrots,
Little Hotdogs, Cucumber, Fetacheese, Olives,
EggmoldEggs, Little Mozarella, Crackers,
Banana with CocolateSprinkles, FigNutBar, etc.


Goodbyn LunchBox perfect for Dutch bento
Reusable KeapLeafsachets perfect for SchoolyardSnack


Ik word niet gesponsord
Ik ben enthousiast

I'm not being sponsored
just enthousiastic


Clickerdeclick:
SchoolLunch 1
SchoolLunch 2
Eggmolds

edit: nav vragen in de mail
bij Puur Speelgoed te verkrijgen

34 opmerkingen:

OrangeFarmhouse / www.moodkids.nl zei

dat ziet er leuk uit zeg! mijn eigen meisje is nog te klein voor zo'n mooie lunchbox, maar mijn petekind krijgt er volgende week een kado. Hij gaat voor het eerst naar school, wat zal hij de show stelen! ;-)

Redeker zei

bananen met hagelslag? nog niet eerder van gehoord! leuke gezellige trommeltjes!!

Jody zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jody zei

Dat ziet er lekker uit!
Brings back sweet memories...

vicarno's mama zei

bedankt voor de inspiratie! Vic gaat dinsdag ook naar school en ik was al aan het denken hoe ik dat zou doen met lunchbox enzo...!

Karin zei

Oh Daan, die zijn geweldig! Ik heb effe gegoogled en zag dat 'onze' Jane ze verkoopt. Ik ga er vanavond een voor Liam en mezelf bestellen, want tot nu toe loop ik steeds moeilijk te doen met 3 bakjes en een zakje enzo, niet handig.

Greetje zei

Met zoveel lekkers zal het vast geen "straf" zijn om weer naar school te gaan :)
Ziet er wel héél lekker uit !

wood & wool stool zei

Wat een interieur! Dat zet aan tot tapas i.p.v. een dubbelklap (zo noemen ze een broodtrommel boterham hier nog steeds (13 en 18). Van "Ik word niet gesponsord
Ik ben enthousiast" moest ik hardop lachen.
Morgen allemaal weer fijn naar school en dan kan jij genieten van je MaandagDaandag :)
(merk dat ik na schoolvakanties altijd erg kan genieten van de 'rust in huis')
groeten! Ingrid

Onne zei

Wat een feestje in die broodtrommels. Hier ook geode met drie of vier bakjes en bekers en alles.

Belinda zei

Mmmmm, ik krijg trek ineens ;-)
Ik heb mijn praktijk aan huis, maar voor zo'n lunchdoosje zou je buiten de deur gaan werken...

Daan zei

@Karin; ja bij onze eigenste Jane's Puurspeelgoed, toptrommels! Ook heel goed voor mijn niet zo veel etertje Rover, die nu geniet van zijn 'snoep'doos' :-)

@Woodandwoodstool/Ingrid; zelfs ons Wolfsje gaat maandag proefkijken in zijn klasje en woensdag voor het echt, o,o,o wat gaat het stil zijn (mijn oren tuteren best zo na de vakantie met 3 spraakwatervalletjes en stapels 'eigen' werk liggen te wachten, schreef ik handenwrijvend)

madebykk zei

Morgen gaat de tweeling hier ook naar school! Het gaat snel. Veel succes met Wolf!!

Marjolijn zei

Ik denk aan Wolfs morgen!
En wil weten hoe het was!
Yay spannnend, en ohhhh wat gróót alweer!

Eerste schooldagsknuf voor jullie allemaal! -x-

Unknown zei

hier morgen ook eerste schooldag terug en de kinderen kijken er niet echt naar uit.

Wat een leuke schoollunch boxen, ze lijken me heel erg groot.
Dragen ze die zo in de hand of gaan die ook in de boekentas?

CdeV zei

ooooooooo wat he-le-maal geweldig, ook die eggmolds - die had ik gemist toen volgde ik je nog niet. leuk leuk leuk dankjewel!

sarah zei

Fijn, Daan!
Ik zag ze al bij Jane en wil ze graag in de zomer kopen...Merijn eet nu nog bij de kleuters soep met brood met zijn hele klas en aan Linde kan ik echt alleen maar een hele simpele boterham verkopen.
Ben heel benieuwd of de kinders er tevreden van zullen zijn en of er echt niets uitloopt of dooreen gaat.
En Wolf gaat ook al starten met een korte dag. Hopelijk vindt hij het net zo fijn als Andreas bij de peuters! Die heeft het daar goed...en wij stonden de eerste ochtenden zonder kind wat te draaien...nu zijn we helemaal gewend!

Jikkes zei

Ik zit er ook aan te denken om er een paar aan te schaffen...
Ze lijken mij ideaal!

Sterkte met de stilte in huis. Aan de ene kant heerlijk en aan de andere kant....tja....zo stil!

-X-

Sigrid zei

Wat een heerlijke trommeltjes maak je! Da's wat anders dan de broodjes appelstroop en pindakaas die onze jongens meekrijgen *^-^*
En Wolf ook al naar school? Hij is toch pas 2 jaar?
Geniet even van de rust voor je zelf ;-)

Anoniem zei

Mooie doosjes Daan!
Ik heb een half jaar geleden alle Mepal lunchspullen verzameld door metalen spullen van Kleen Kanteen. Bevalt prima. Gekocht bij greenjump via internet (NL bedrijf). Ook heel leuk, handig en makkelijk schoon te maken (nee, geen reclame maar enthousiasme :-)) ).

Daan zei

@ Ilse: Ze zijn best groot maar Elvis had anders drie doosjes in haar tas ;-)
Elvis gaat al echt met een heuse boekentas naar school, Rover neemt alleen zijn lunch mee dat zou zo aan de hand kunnen maar hij stopt de trommel in zijn gitaartas ;-)

@ Sarah; nog lekkage; je moet ze wel goed sluiten natuurlijk maar eenmaal dicht is dicht, zelfs bij de appelmoes ging het goed

Daan zei

@ Mevrouw Pardoes; ja Green Jump, ook een fijne winkel, zag ook al mooie thermosflessen daar en de Klean Kanteen zijn ook erg mooi.

@ Bloem; Wolf is nu 2 jaar en 8 maanden en gaat voor een ochtend naar het peuterschooltje dat bij Elvis en Rover's school hoort, hij mist broer en zus enorm als zij op school zitten en nu kan hij nog net een half jaartje met zijn grote kleuterbroer op de kleine speelplaats spelen ;-)

Sigrid zei

Wat leuk dat Wolf nu samen met Elvis en Rover naar school mag, wat zal hij trots zijn. Elke kan ook niet wachten tot zij mee mag met haar grote broers..
Ook hier bekers van klean kanteen, superbekers; geen lekkage meer in de tassen;-)

Anoniem zei

hándig!!!

(en wat een prachtige compositie en kleuren ;o)

Oei, ja, mijn oren tetterden ook na de vakantie! wij zijn alweer een week bezig, wat een rust!

Iris Vank zei

Wat een geweldige trommels. Ik zou er zelf wel een willen, beats de droge boterhammetjes met smeerkaas. Maar dan zoek ik eigenlijk nog iemand die ze zo lekker in kan pakken voor me. ;)

Roos zei

Hé, wat een lekker leesvoer hier ;-) Nuttig ook, want ik was voor Grote Broer al op eco-broodtrommeljacht. Dit scheelt weer zoekwerk!

Laat Wolfje maar lekker genieten, wat bijzonder dat er zo'n "zwaan-kleef-aan-peuterschool" is. En jij en Jan ook lekker genieten van de stilte!
-x-

Daan zei

Wolf's Jufke was ziek, dus we doen volgende week een nieuwe we-gaan-naar- 'school' poging.


Mannetje loopt al de helemiddag met zijn 'schooltas' om ;-)

Grietje zei

Mmmm, het water loopt mij in de mond!

WierHier zei

wat een feest moet het zijn om zo'n trommeltje open te maken op school :)

Tine zei

Leuke blog over de Goodbyns! Ook in België zijn ze een groot succes!

Jouw tips ga ik gebruiken om ze hier ook nog lekkerder te vullen!

Oh ja, hoe waren de reakties van de knderen toen ze de Goodbyns voor het eerst zagen?

Martine zei

Wat ontzettend gaaf! Ik denk dat ik er ook twee ga bestellen. Dank voor de tip.

..... zei

Geweldige en gezellige lunchboxen zijn het! Wij hebben ze ook. Onze zoon heeft het al mooi versierd en mee naar school genomen.

Chantal zei

En hoe bevallen de trommels na een kleine maand?
Wij zijn ook op zoek naar een goede trommel. De recensies zijn wisselend. Bijvoorbeeld over het wel/niet zelf (door het kind) open en dicht krijgen.
Ben benieuwd naar jullie ervaring!

Daan zei

Hoi Chantal!

Wij zijn dik tevreden en nogsteeds zeer enthousiast.

Voor Rover (5) ideaal omdat hij niet zo'n heel goede eter is. Nu met al die vakjes waar verschillende kleine hapjes in zitten, is zijn trommel bijna altijd leeg.

Ook een dikke hit in de klas, hij heeft vaak bewonderaars die wel even een blik in zijn trommel willen werpen.

Open en dicht gaat hem goed af, misschien dat de juf hem soms helpt, dat weet ik niet.

Voor Elvis (9) ook ideaal, want zij is juist een goed eter en houdt wel van een hapje anders dan een dubbelgevouwen boterham met pindakaas.

Ik doe er zelfs rarbarbermoes of appelmoes in en mits goedgesloten (daar moet je dan even extra goed op letten) geen lekkages.

Voor Wolf (bijna 3 en 2 dagen peuterklas waarvan 1 dag met trommel) is de trommel nog veel te groot.

Ik zou zeggen vanaf oudste kleuter kunnen ze zelf goed overweg met de trommel.

Grassys zei

Ziet er lekker uit in die Broodtrommels!